מוסדות אקדמיים שותפים

  • האוניברסיטה הפתוחה מוכרת על-ידי המועצה להשכלה גבוהה ולומדים בה כ-48,000 סטודנטים.
    גישתה הייחודית של האוניברסיטה הפתוחה משלבת חתירה לאיכות אקדמית גבוהה ולמצוינות מדעית עם גמישות ארגונית, חדשנות בשיטות ההוראה, ופתיחוּת מְרַבּית כלפי כל המבקשים ללמוד בה, ללא תנאים מוקדמים.

  • אוניברסיטת בר-אילן היא מהגדולות שבאוניברסיטאות ישראל ובעלת שיעור הצמיחה הגבוה שבהן. בבר-אילן לומדים קרוב ל-34,000 סטודנטים, מהם 25,930 סטודנטים לתואר בקמפוס המרכזי ברמת-גן, בפקולטה לרפואה שבגליל ובמכללות האזוריות שבחסות האוניברסיטה, ועוד כ-8,000 תלמידים בתכניות הלימודים השונות שמתקיימות בבר-אילן.

  • המכללה האקדמית הדסה ירושלים, הינה מוסד מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה ושכר הלימוד בה הוא אוניברסיטאי. ב-43 שנות פעילותה, המכללה הכשירה אלפי בוגרים במדעי הבריאות והחיים, במדעי המידע והמחשב, בתקשורת ועיצוב ובממשל וחברה – אשר השתלבו כיום בתפקידים מרכזיים בכל תחומי הבריאות, המחקר,והתעשייה.

    תוכניות הלימודים שומרות על שילוב נכון של ידע אקדמי רלוונטי ויישום מקצועי בשוק טכנולוגי משתנה תדיר. סגל המרצים מוביל את התפיסה כי בכל תחום עלינו להיות הראשונים– במחקר, בפיתוח ובקשר רציף עם התעשייה ועם מוסדות אקדמיים אחרים.

     

  • עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, הוקמה במטרה להכשיר מהנדסים ברמה אקדמית וטכנולוגית גבוהה, אשר ייתנו מענה לביקוש הגדול בתעשיית ההיי-טק המתפתחת בישראל בכלל ובעיר ירושלים בפרט, שנהנית ממעמד מועדף להשקעות בתעשייה המתקדמת.

    מהותה, מכללה אקדמית המחזקת ומפתחת תשתית אנושית חשובה המאפשרת צמיחתן ושגשוגן של התעשיות עתירות הידע והטכנולוגיה. צמיחה ופיתוח של תעשייה מתקדמת דורשים כח אדם משכיל בתחום ההיי-טק, מהנדסים בעלי הכשרה טכנולוגית ומדעית אשר יוכלו לפתח ולנהל קווי ייצור, מעבר מפיתוח ליצור, תחזוקה, שיווק ועוד. מהנדסים עם כישורים ליצירתיות ואיכות בשילוב עם חינוך למצוינות הם אלו אשר יצעידו את מפעלי ההיי-טק קדימה.

  • במקום ערש לידתו של הקיבוץ ובמקום מפגשן של דתות, תרבויות ותפיסות עולם, שהשפעתן חובקת את האנושות כולה, משתלבת המכללה בהתוויית מסלולי לימודי תואר בצפון ייחודיים, חדשניים וישומיים, בהשראת סביבתה הטבעית והחברתית.

    לאור השאיפה לראות מעבר לקו-האופק ומתוך תחושת אחריות לאומית, מהווה המכללה מרכז להשכלה גבוהה, המאופיין בראייה חינוכית רב-תרבותית ומחויב לקידום האזור ולעידוד מעורבות חברתית.

    מעל לכל מציבה המכללה במרכז עשייתה את הסטודנט.
    המכללה רואה את עצמה מחויבת לעצב עבורו סביבה אקדמית אנושית, תרבותית וטכנולוגית, שתשכיל להעצים ולהעשיר את חוויית לימודים בצפון ותקדם את הישגיו, תוך הקפדה על רמה אקדמית גבוהה ותמיכה בצרכיו לאורך תקופת הלימודים.

  • המכללה האקדמית צפת, השוכנת בליבה של בירת הגליל העליון ומוקפת ביופיה וקסמיה של העיר. באוירה זו מעניקה המכללה ללומדיה לימודים אקדמיים עם מסורת של השגיות , עושר רב תרבותי ויחס אישי ומשפחתי לכלל ציבור הסטודנטים.

    מיום כינונה ובחסותה האקדמית של אוניברסיטת בר-אילן מזה מספר עשורים, המכללה שואפת לטפח את ההוראה בכל שטחי המקצועות הנלמדים בה לתואר ראשון ולימודי התעודה וההעשרה. היא דוגלת בפיתוח ערנות מתמדת לכל המתרקם והמתרחש בעולם המדע והרוח ולדרישות החיים, החברה והכלכלה במדינה. המכללה גם מפתחת, בסיועה של אוניברסיטת בר-אילן, תכניות עצמאיות המצעידות אותה לעצמאות אקדמית על-פי החלטתה של המועצה להשכלה גבוהה בישראל.

  • המכללה שואפת למצוינות בהוראה ובמחקר מדעי, והיא מכשירה את תלמידיה להמשיך לימודים לתואר שני ושלישי במוסדות להשכלה גבוהה. המכללה שמה לה למטרה להכשיר את המנהיגות העסקית והמדעית של מדינת ישראל. להשגת מטרה זו מציעה המכללה תכניות לימודים ייחודיות וגישה חדשנית ועדכנית.

    המכללה האקדמית נתניה זוכה להכרה ולמוניטין לאומי ובינלאומי. אלפים מבוגריה השתלבו בלימודי התואר השני והשלישי במוסדות אוניברסיטאיים יוקרתיים בארץ וברחבי העולם, ובתפקידים בכירים בתעשיית ההיי-טק, בפרקליטות, במשרדי עורכי-הדין החשובים ביותר, בחברות כלכליות, בביטוח, בבנקאות ובמגזר העסקי והציבורי.

  • אוניברסיטת חיפה היא בעלת האופי הפלורליסטי ביותר בישראל: בני ערים ותיקות ועיירות פיתוח, קיבוצים ומושבים, עולים חדשים, יהודים ערבים ודרוזים, קציני צה"ל וכוחות הביטחון לומדים בצוותא בדו קיום של שלום, סובלנות וכבוד הדדי.
    האוניברסיטה רואה את החבירה בין מצוינות אקדמית לאחריות חברתית כנושא הדגל שלה ואת שירותה לקהילה, אחד מיעדיה החשובים.

  • אוניברסיטת מחקר רב-תחומית ברמה בין-לאומית מעולה, המובילה מצויינות מחקרית, חדשנות מדעית, מחקר בין-תחומי ומדע יישומי המשפיע על חיי היום-יום, מחויבת לאחריות חברתית וסביבתית ופועלת לקידום פיתוח הנגב, ישראל והעולם.
    אוניברסיטה המהווה מוקד משיכה לחוקרים וסטודנטים מצוינים מהארץ ומהעולם, בעלי חשיבה מקורית ויזמית לצד מצפון חברתי ומעורבות אזרחית, המשתלבים בהנהגה והובלה במגוון תחומי החיים.
  • אוניברסיטת מחקר מדעית-טכנולוגית בין עשר המובילות בעולם בפיתוח הון אנושי, מנהיגות ויצירת ידע, הפועלת לקידום מדינת ישראל והאנושות.

    קריית הטכניון באלף השלישי, אוניברסיטת מחקר בעלת שם עולמי שעוסקת בהוראה ובמחקר בתחומי המדעים, ההנדסה, הניהול, הרפואה והאדריכלות. מקור השראה שבו חוקרים והמוחות הגדולים של ימינו מעצבים את העתיד.

  • אוניברסיטת תל-אביב היא אוניברסיטת מחקר ציבורית – בהגדרה זו טמונים שלושת היסודות שעיצבו את התפתחותה בעבר, כמו גם הכיוונים לפיתוחה בעתיד.

    אוניברסיטה

    כמוסד להשכלה גבוהה בעל אופי אוניברסלי, אוניברסיטת תל-אביב מציעה את המגוון הרחב ביותר בישראל של תחומי מחקר והוראה, תוך קידום שיתוף פעולה בינתחומי בתכניות לימוד ובמחקרים.

    אוניברסיטת מחקר

    אוניברסיטת תל-אביב חותרת לשני יעדים במשולב – הוראה ומחקר. גיוס הסגל האקדמי וקידומו, התכנון האקדמי, הקצאת המשאבים, תכניות הלימודים לתארים מתקדמים – כולם מכוונים לשלב בין שני יעדים: מצוינות בהוראה ומחקר פורץ דרך.

    אוניברסיטה ציבורית

    אוניברסיטת תל-אביב מאמינה שמעמדה כאוניברסיטה ציבורית כרוך במחויבות עמוקה לחברה הישראלית ולעם היהודי. כך נהגה בקליטת העליה הגדולה בשנות ה-90 וכך היא פועלת עתה למען מגזרים שונים בחברה – חלוצה בתכניות העדפה מתקנת, בתכניות קהילתיות רחבות היקף ובתכניות המיועדות לקידום יחסי ישראל עם התפוצות.

    בכל תחום ובכל יעד חותרת אוניברסיטת תל-אביב לאיכות ולשירות ברמה הגבוהה ביותר, למצוינות אקדמית עם אחריות חברתית. אנשי הסגל האקדמי זכו להכרה בינלאומית, ורבים נחשבים למובילים בעולם בתחום מחקריהם. סגל מינהלי מיומן ומוכשר נותן את התשתית המינהלית והטכנית. מיטב הסטודנטים בישראל מבקשים לרכוש השכלה ומקצוע וליהנות מהאווירה התוססת של האוניברסיטה ושל העיר תל-אביב.

  • האוניברסיטה העברית בירושלים, שנוסדה ב-1918 ונפתחה רשמית ב-1925, היא האוניברסיטה הוותיקה בישראל ואוניברסיטת המחקר המובילה בה. האוניברסיטה העברית נמנית עם מאה האוניברסיטאות הטובות בעולם והיא ראשונה בארץ בדירוגים בין-לאומיים. ההכרה שהיא זוכה לה מוכיחה שהיא ראויה למוניטין המצוין שלה ולתפקידה המוביל בקהילה המדעית. האוניברסיטה דוגלת במצוינות ומציעה קשת רחבה של תחומי לימוד – ממדעי הרוח, החברה והמשפטים ועד למדעי הטבע, החיים והרפואה. האוניברסיטה מקדמת שיתופי פעולה רב-תחומיים בארץ ובעולם ומגשרת בין המחקר האקדמי ליישומו בחברה ובתעשייה.

    האוניברסיטה העברית חרתה על דגלה להכשיר מנהיגות ציבורית, מדעית חינוכית ומקצועית; לשמר ולחקור את המורשת היהודית והתרבותית, הרוחנית והאינטלקטואלית ולהרחיב את גבולות הדעת למען האנושות כולה.

  • בעשור השני לקיומו נתפש המרכז הבינתחומי הרצליה כאחד המוסדות האקדמיים היוקרתיים בישראל. השילוב של מיטב המרצים עם תכניות לימוד בינתחומיות, המדגישות תיאוריה ומעשה, יצרו לבוגרים שלנו בסיס של כבוד בשוק העבודה. תפישת השותפות עם הסטודנטים ויחס אישי הניבה מסורת של יזמות והתנדבות. לצד ההכשרה למנהיגות, יזמות והעצמת הפרט מקובלת אצלנו פעילות חברתית ואחריות קהילתית.

  • SCE- המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, מטפחת דור צעיר ונמרץ בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה, תוך מחויבות למצוינות אקדמית ולחדשנות בהוראה, במחקר ובפיתוח.

    ברוח זו אנו מכשירים במכללה להנדסה הגדולה בישראל אנשי מקצוע יצירתיים, שיענו על הביקוש הגואה לכוח אדם טכנולוגי בעל ראייה יוזמת ורמה אקדמית־מדעית גבוהה.

    מתוך מחויבות גדולה לבוגרים שלנו, כמו גם לצרכיה הדחופים של מדינת ישראל, פיתחנו מסלולים המותאמים לדרישות המשק והפכנו את המכללה לגורם מרכזי בקשרים עם התעשייה. על ההצלחה מעידים למעלה מ- 90% מן הבוגרים, שכבר השתלבו במקומות עבודה הראויים למקצועם ולהשכלתם.

    המכללה מקדמת מצוינות אקדמית ומפעילה מרכזי מחקר מתקדמים, תוך שיתוף פעולה עם התעשייה ועם קהילת המדע העולמית. המכללה עורכת כנסי מחקר, מעודדת פעילות מחקרית ומעניקה מלגות לימוד ומחקר לסטודנטים ולמרצים באמצעות גיוס והקצאת משאבים רבים לפיתוח ולשכלול אמצעי הוראה ומעבדות מתקדמות
  • המכללה האקדמית תל חי החלה לפעול כמוסד אקדמי עצמאי בהיתר המועצה להשכלה גבוהה בשנת תשנ"ד, בתוך הקמפוס של המכללה האזורית תל חי. בשנת תשנ"ז היא הוכרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה כמוסד עצמאי להשכלה גבוהה הרשאי להעניק תואר ראשון. בתשס"ח המכללה קיבלה אישור לשלוש תוכניות לתואר שני. כיום מתקיימים במכללה לימודים באחד עשר חוגים אקדמיים ושלל תוכניות לימוד לא אקדמיות.

  • באקדמית עמק יזרעאל לומדים כ- 5000 סטודנטים במגוון מסלולי לימוד. האקדמית מוסמכת להעניק לבוגריה תואר B.A. ותואר M.A. בוגרים רבים שיצאו מעמק יזרעאל התקבלו לתארים מתקדמים באוניברסיטאות בארץ ובחו"ל ורבים אחרים השתלבו בתפקידים מובילים בשוק העבודה.

    בעמק יזרעאל אנו מקפידים על גיוסם של טובי המרצים בישראל, והם מחויבים לשמירה על רמה אקדמית גבוהה לצד הקפדה על איכות ההוראה. בקמפוס פועלים מכוני מחקר, המהווים אבן שואבת לאנשי אקדמיה וחוקרים.

    בעמק יזרעאל אנו שמים דגש מיוחד על יחס אישי לסטודנט. מדיניות הדלת הפתוחה היא חלק ממערכת התמיכה העוטפת את הסטודנט.

    לצד הלימודים התיאורטיים מקיימת האקדמית "פרקטיקום" –התנסות מעשית בתחום הלימודים. הסטודנטים מקבלים הזדמנות במסגרת הלימודים לצאת ולהתנסות בעבודה בתחום בו בחרו. ההתנסות מלווה בהדרכה אקדמית ובהדרכה מקצועית יישומית. בתקופה בה מעבר לתואר דורשים המעסיקים גם ניסיון, ההתנסות מהווה כרטיס כניסה לארגונים ולמוסדות רבים במשק.

     

  • המכללה האקדמית גליל מערבי הוכרה כמכללה עצמאית על ידי המועצה להשכלה גבוהה בשנת 2009. מציעה לימודים אקדמיים לתואר ראשון בשורת תחומים ייחודיים: החוג לשימור מבנים ואתרים, היחיד בישראל לתואר ראשון; לימודי תיאטרון, הכולל את החטיבה לתיאטרון חינוכי – קהילתי ואת החטיבה לתיאטרון – לימודי מחול בשיתוף להקת המחול הקיבוצית; לימודי קרימינולוגיה. ביוני 2012 נפתח בית הספר לניהול של המכללה האקדמית גליל מערבי. בית הספר כולל לימודי תואר ראשון בכלכלה, ניהול וכלכלה וניהול דו-חוגי. במכללה פועלים שלושה מרכזי מחקר ומספר תוכניות מצוינות. רבים מבוגרי המכללה משתלבים בהצלחה בלימודים לתארים מתקדמים ובתפקידי מפתח במשק

  • המוסד האקדמי נצרת ממוקם בישראל, בעיר נצרת שבגליל. המוסד התחיל את פעילותו  כקמפוס מאר אליאס – שלוחת אוניברסיטת אינדיאנפוליס בארה"ב. השלוחה פעלה בין השנים 2003 עד 2006, ברישיון המועצה להשכלה גבוהה בישראל. בתקופת השלוחה המוסד פעל בתוך המתחם החינוכי של מוסדות חינוך מאר אליאס בכפר אעבלין, והעניק כ-250 תעודות אקדמיות מטעם אוניברסיטת אינדיאנפוליס, שוות ערך לתואר אקדמי ישראלי לפי תקנון משרד החינוך. במרס 2009, המועצה להשכלה גבוהה העניקה למוסד האקדמי היתר לפתוח מוסד עצמאי להשכלה גבוהה ולפתוח את שנה א' של תוכנית הלימודים לתואר ראשון בכימיה (B.Sc) . במרס 2010  אושרה הפעלת המוסד האקדמי בעיר נצרת וכן פתיחת שנה א' של התוכנית לתואר ראשון בתקשורת (B.A). המוסד האקדמי נצרת התחיל את הפעילות האקדמית שלו ב 1 לנובמבר 2010 בשתי תוכניות : כימיה ובתקשורת .
    המוסד האקדמי נצרת קיבל מהמלג היתר לפתוח מוסד להשכלה גבוהה ולקיים בו תוכניות לימודים בכימיה ובתקשורת. ההכרה כמוסד להשכלה גבוהה וההסמכה להעניק תואר ראשון בכימיה ובתקשורת מותנת באישור המועצה להשכלה גבוהה.

  • המכללה הטכנולוגית פועלת בפיקוח של מה"ט – המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע, ונחשבת לאחת המכללות המובילות בישראל ברמת הישגיה, גודלה ובמוניטין שרכשה בקרב המעסיקים. במכללה מתקיימות תוכניות לימודים עדכניות הכוללות את כל החידושים ומותאמות לצרכי המשק והתעשייה. הלימודים במכללה מתקיימים הן במסלולי יום במשך 4 סמסטרים שהם שתי שנות לימוד, והן במסלולי ערב לאנשים עובדים המעוניינים לשלב לימודים ועבודה יחדיו במשך 6 סמסטרים שהם שלוש שנות לימוד. הסטודנט מקבל במהלך לימודיו ידע תיאורטי וניסיון מעשי המאפשר לו השתלבות מהירה וחלקה בשוק העבודה התחרותי כיום.